Institut de pédagogie 2020

This post is also available in: English (Anglais)

 

 

Reconnaissance du territoire

We recognize that our facilitators, and people attending the institute, are living and working on traditional lands, and we acknowledge and pay our respect to the First Nations and Métis ancestors of each place and reaffirm our relationship with one another. For more information about the land you are on, see resources such as www.whose.land and native-land.ca.

Since the EDC Institute is being held online, a singular land acknowledgment cannot act as an act of reconciliation representative of all participants joining us. We wish to start by acknowledging the traditional territories across Turtle Island upon which we work and live as uninvited inhabitants.  

We recognize that many Indigenous nations have long-standing relationships with the territories upon which we live and work that precede the establishment of our respective institutions and organizations as well as this nation we now call Canada, and we’d like to acknowledge their presence on the traditional territory of many Indigenous Nations. 

We call upon you, our participants, to create your own personalized land acknowledgments by situating yourselves within the context of your land acknowledgments.

Please visit our asynchronous activities for furthering your reconciliation practices

Bienvenue

L’Institut de pédagogie 2020 se concentre sur les personnes qui sont relativement nouvelles en matière de formation en pédagogie et s’engagent au cours d’une période de quatre semaines à l’apprentissage asynchrone (60 minutes) et aux séances synchrones (90 minutes) chaque semaine, pour un total de 10 heures.

Séances synchrones de l’Institut de pédagogie 2020:

  • Semaine 1   Qu’entend-on par formation en pédagogie?
    • L’apprentissage asynchrone commence le lundi 19 octobre
    • Séance synchrone : jeudi 22 octobre, de 13 h à 14 h 30, heure de l’Est
  • Semaine 2.  Compétences pratiques pour la formation en pédagogie
    • L’apprentissage asynchrone commence le lundi 26 octobre
    • Séance synchrone : mardi 27 octobre, de 13 h à 14 h 30, heure de l’Est
  • Semaine 3   Élargir votre réseau professionnel
    • L’apprentissage asynchrone commence le lundi 2 novembre
    • Séance synchrone : vendredi 6 novembre, de 13 h à 14 h 30, heure de l’Est
  • Semaine 4   L’équité, la diversité et l’inclusion au sein de la formation en pédagogie
    • We are postponing the synchronous session of the ED 2020 Institute’s Week 4 “Equity, Diversity, and Inclusion and Educational Development” event (that was scheduled for Tuesday, November 10th, 1:00-2:30pm EDT) and will be redirecting you from that synchronous session to join the EDC Community at the to-be-scheduled EDC Special Meeting of the Membership to engage in discussions with us regarding EDI and Educational Development writ large.
    • Information regarding upcoming Institute programming and asynchronous opportunities for engagement, please check your email for a message from either Lisa Endersby or Tommy Mayberry. If you haven’t received the email, please contact Lisa at lmendersby@gmail.com.

Remarque : nous fournirons un enregistrement ou un résumé des séances synchrones qui sera disponible après la conclusion de l’Institut de pédagogie 2020.

Inscription MAINTENANT FERMÉ

Merci de votre intérêt pour l’Institut de pédagogie 2020! Nous avons actuellement atteint notre capacité d’inscription.

Registered participants will receive an e-mail confirming their registration status as well as additional information on accessing the synchronous and asynchronous content of the ED 2020 Institute.

The ED 2020 Institute officially launches on Monday, October 19th, 2020.

Si vous avez des questions, s’il vous plaît contacter Lisa Endersby, EDC Institute Coordinator, at lmendersby@gmail.com

Coût

En reconnaissance du travail exceptionnel accompli par notre communauté, le RFPES offre gratuitement l’Institut 2020 cet automne. À toutes les personnes qui soutiennent l’enseignement et l’apprentissage, merci pour tout ce que vous faites.

Certificat de participation

  • Participez à au moins 3 des 4 séances synchrones.
  • Complétez une brève réflexion (1 à 2 pages) sur la manière dont vous aimeriez discuter de ce que vous avez appris lors de l’Institut pour votre dossier/porte folio. Ce document devrait être envoyé au RFPES environ 2 semaines après la conclusion de l’Institut (la date limite et le processus seront annoncés plus tard).