Comité exécutif, coordinateurs et coordinatrices

This post is also available in: English (Anglais)

Le RFPES bénéficie du leadership des 7 membres du comité exécutif et de 5 coordinateurs et coordinatrices :

Les mandats des membres du comité exécutif sont de 2 ans et trois des postes sont élus chaque année au printemps. Le trésorier ou la trésorière est nommé(e).

 

Membres des comités exécutifs du RFPES

Président ou présidente du RFPES
Carolyn Hoessler, Windsor University, Envoyez par courriel à email@carolynhoessler.ca
Rôle : Le président ou la présidente du Réseau est responsable de fournir un leadership général, d’assurer la liaison avec la SAPES en étant membre du Conseil d’administration de la SAPES, d’élever le profil du développement professionnel des enseignants, de défendre les droits et de représenter le RFPES au sein de la SAPES et au-delà et de coordonner les questions particulières concernant le développement professionnel des enseignants. Le mandat est de deux ans avec un maximum de deux mandats consécutifs.

Bio: J’ai assisté à ma première assemblée générale du RFPES à la SAPES en juin 2007. Depuis, j’ai travaillé en pédagogie postsecondaire avec des professeurs et des programmes de différentes disciplines, institutions et provinces. Je crée des cursus et des stratégies d’évaluation avec des associations et des programmes nationaux en tant que fondatrice et spécialiste principal de Higher Education and Beyond. je suis honoré de continuer à contribuer à amplifier chaque domaine et chaque génération de spécialiste en pédagogie postsecondaire. Je considère que le rôle de la présidente est d’orienter notre vision, de naviguer en collaboration les terrains émergents, de célébrer et de prendre en compte la diversité vécue par ceux qui sont engagés en pédagogie postsecondaire. Carolyn est de laureate de prix de conseiller pédagogique émérite pour carrière exceptionnelle en 2016. Term: de juin 2020 au juin 2022 (elected even years)

Secrétaire du RFPES
Mandy Frake-Mistak, York University, mfmistak@yorku.ca
Rôle : Le ou la secrétaire est responsable de la production, de la collecte et de l’archivage des documents du Réseau, ainsi que du maintien de la liste des membres du RFPES. Le mandat est de deux ans avec un maximum de deux mandats consécutifs. 

Bio: Mandy Frake-Mistak is an Educational Developer at the Teaching Commons, York University. She holds a Bachelor of Physical Education , a Bachelor and Master of Education, and PhD in Higher Education Critical Policy Studies. She supports faculty and graduate students in curriculum design and deliver and is passionate about engaging her community in the Scholarship of Teaching and Learning. She is the EDC Secretary, and a member of the EDC Committee on Accreditation.  Term: de juin 2017 au juin 2021 (elected odd years)

Trésorier ou trésorière du RFPES
Jenn MartinNiagara College, jemartin@niagaracollege.ca
Rôle : Le trésorier ou la trésorière est responsable de la gestion des finances du Réseau. Le mandat est de deux ans avec la possibilité de renouveler pour des mandats de deux ans sous réserve de l’examen du comité exécutif (poste nommé).

Bio: Jenn is an Educational Developer at Niagara College. She holds a PhD in Media Studies from Western University and has extensive experience integrating technology into teaching and learning. As an Educational Developer in the Centre for Academic Excellence, her main focus is the development and support of technology-enhanced learning initiatives, both at Niagara College and collaboratively with other institutions. She is involved in a number of technology-enhanced learning initiatives including learning management system training, workshop development, and project managing the development of online and hybrid courses and open educational resources. In addition to her work at Niagara College, Jenn is also an adjunct faculty member in the Faculty of Information and Media Studies at Western University.  Term started: de mars 2018 (appointed)

Vice-président ou vice-présidente des prix et reconnaissance
Natasha Patrito Hannon, Niagara College, nhannon@niagaracollege.ca
Rôle : Le vice-président ou la vice-présidente des prix et reconnaissance coordonne les prix du RFPES, le programme de subventions du RFPES, le programme d’accréditation du RFPES et les bourses du RFPES. Le mandat est de deux ans avec un maximum de deux mandats consécutifs.

Bio: Natasha Patrito Hannon is the Manager of Educational Development at Niagara College, and she holds a PhD in Chemistry from Western University. With a decade-long career that spans both the college and university sectors, Natasha has worked in the areas of graduate student professional development, STEM education, faculty and curriculum development, and the scholarship of teaching and learning. Natasha is a committed member of the educational development community in Canada and is passionate about creating opportunities to share, acknowledge, and celebrate our work. She has served as an executive member of the Council of Ontario Educational Developers and in 2016, along with her COED executive colleagues, launched the ED Summer Crawl initiative as an opportunity for informal networking and relationship building among Ontario developers. Natasha has also assumed leadership roles in a number of other collaborative endeavours including being a member of the College Educator Development Program planning team, chairing the NSERC CREATE grant committee, and co-editing the Teaching Innovation Projects Journal. Natasha is a particularly vocal proponent of the EDC grant program as a mechanism for sparking creative and highly valuable initiatives, research, and resources. She looks forward to working with the EDC executive and membership to expand the profile of the grants program along with the profiles of the exciting new EDC Awards and Accreditation programs.   Term: de juin 2017 au juin 2021 (elected odd years)

Vice-président ou vice-présidente, des communications
(Poste à combler, pour des suggestions ou un intérêt, veuillez envoyer un courriel à mfmistak@yorku.ca), , edc_communications@stlhe.ca
Rôle : Le vice-président ou la vice-présidente des communications est responsable de la facilitation des communications et de la coordination des ressources disponibles par le biais de la liste de diffusion et du site web du RFPES, et par d’autres moyens. Le mandat est de deux ans avec un maximum de deux mandats consécutifs.

Bio:     Term: de juin 2020 au juin 2021 (elected odd years)

Vice-président ou vice-présidente des colloques
Cosette Lemelin, University of Alberta, cmt@ualberta.ca
Rôle : Le vice-président ou la vice-présidente des colloques est responsable de la coordination du colloque annuel en collaboration avec l’hôte du colloque, le vice-président ou la vice-présidente (développement professionnel) et le comité exécutif du RFPES. Le mandat est de deux ans avec un maximum de deux mandats consécutifs.

Bio: Cosette has 15 years of experience in Educational Developer roles in a 20-year career in adult and post-secondary education at three universities (University of Winnipeg, University of Manitoba, and University of Alberta). She has a Master of Education (2003) and PhD in Education (2016) focusing on adult and post-secondary education. Cosette’s unique interests include educational development within health professions education (with a focus on clinical practicum teaching and learning), classroom management, and varying aspects of interpersonal communication in teaching and learning. Cosette has considerable experience organizing workshops, one-day retreats, multi-day orientations or events for university and clinical instructors ranging from groups of 10 to 250 participants. By nature and by nurture, Cosette has the mindset of a host. Like a good host, Cosette takes on the role of providing and facilitating the most useful and meaningful experience possible. She has an inviting and warm spirit, and she enjoys collaborating with fellow colleagues to create well-organized, welcoming environments where participants feel safe to engage in novel learning experiences.  Term: de juin 2019 au juin 2021 (elected odd years)

Vice-président ou vice-présidente du développement professionnel
(Sera élu lors des prochaines élections.)
Rôle : Le vice-président ou la vice-présidente du développement professionnel est responsable de la coordination de la séance consacrée au développement professionnel lors des assemblées des membres du RFPES au cours de l’assemblée générale annuelle et des assemblées générales, ainsi que de la direction du programme des subventions et du programme académique lors du Colloque annuel du RFPES. Le mandat est de deux ans avec un maximum de deux mandats consécutifs.

Bio:    Term: de juin 2016 au juin 2020 (elected even years)

 

Coordinateurs et coordinatrices du RFPES

Coordinateur ou coordinatrice des subventions du RFPES
Kyle Scholz, University of Waterloo, kwscholz@uwaterloo.ca
Kyle is an Educational Developer, focusing on teaching and learning research and consulting at the University of Waterloo. In this role, he supports faculty and staff who are interested in conducting research into their teaching practices and student learning. He also chairs the annual University of Waterloo Teaching and Learning Conference and coordinates the internal Learning Innovation and Teaching Enhancement (LITE) grant program. Kyle holds a PhD (2015) in German applied linguistics, and his research interests span computer-assisted language learning, game-based learning, assessment, and how disciplinary research conventions impact one’s approach to undertaking teaching and learning research. Mandat entrant: de juin 2020-juin, 2022


Coordinateur ou coordinatrice des subventions du RFPES

Deb Chen, deb.chen@outlook.com
Deb Chen is an independent instructional designer, accredited coach, and holds a PhD in Pathology and Laboratory Medicine from the University of British Columbia. Deb is an Instructional Skills Workshop (ISW) facilitator and a Facilitator Development Workshop (FDW) trainer with the ISW Network. As an instructional designer, Deb integrates her perspectives as an educator, facilitator, trainer, and coach to create interactive, accessible, process-driven blended course offerings for non-profit and healthcare clients. Prior to flying solo, Deb led the Scholarly Integrity Initiative as a Learning Design Strategist in the Office of Vice-President Research & Innovation and supported faculty professional development as an Educational Developer in the Centre for Teaching, Learning and Technology at the University of British Columbia. Deb previously worked in mental health, supporting local suicide prevention and intervention services over 8 years, and continues to be a strong advocate for mental wellness.   Mandat: d’avril 2016-juin, 2020. Mandat entrant: de juin 2020 – juin 2022

Coordinateur ou coordinatrice des guides pédagogiques
(Poste à combler, pour des suggestions ou un intérêt, veuillez envoyer un courriel à mfmistak@yorku.ca), 
Bio:    Mandat: juin 2020 au juin 2022

 

 

Coordinateur ou coordinatrice de l’Institut du RFPES
Lisa Endersby, York University, lmendersby@gmail.com
Lisa Endersby is currently an Educational Developer in the Teaching Commons at York University, where she supports faculty in exploring experiential learning and reflection as pedagogy, alongside collaborative contributions to research and scholarship in the field. Lisa is also a doctoral student pursuing a PhD in Educational Studies at the University of Windsor. Her work is within the stream of Cognition and Learning, where she is exploring online communities of practice as a medium for professional development in higher education. Lisa has enjoyed a variety of working and learning experiences, including positions in career services, new student orientation, leadership development, and experiential education. Lisa has also served as a volunteer for numerous professional associations and initiatives, including past Chair of the NASPA Technology Knowledge Community (TKC), a team lead for the ACPA assessment planning initiative, and a member of the Next Gen program committee for ACPA 2016, the first ACPA convention held in Canada. Mandat: d’avril 2016 au 31 mars 2020; Mandat entrant: de mars 2020 – juin 2022
Coordinateur ou coordinatrice des ressources du RFPES
(Poste à combler, pour des suggestions ou un intérêt, veuillez envoyer un courriel à mfmistak@yorku.ca), 
Bio:    Mandat: juin 2020 au juin 2022

 

 


Reconnaissance des anciens membres des comités exécutifs, des anciens coordinateurs et des anciennes coordinatrices

Président ou présidente du RFPES

  • 2004?- 2006? Joy Mighty (Inaugural)
  • 2006?-2008 Teresa Dawson
  • 2008-2012 Nicola Simmons
  • 2012-2016 Debra Dawson
  • 2016-2020 Erika Kustra

Secrétaire du RFPES

  • 2004?-2007? Angie Best (Inaugural secretary/treasurer)
  • 2007-2011 Ruth Rodgers
  • 2011-2015 Erika Kustra
  • 2015-2017 Erin Aspenlieder

Trésorier ou trésorière du RFPES

  • 2004?-2007 Angie Best (Inaugural secretary/treasurer)
  • 2007-2012 Janice MacMillan
  • 2012-2017 Tim Loblaw (treasurer)

Vice-président ou vice-présidente, des communications

  • 2004?-2007? Trevor Holmes (Inaugural)
  • 2007-2011 Jeanette McDonald
  • 2011-2013 Natasha Kenny
  • 2013-2017 Stephanie Chu
  • 2017-2019 Maureen Wideman
  • 2019-2020 Carolyn Hoessler

Vice-président ou vice-présidente du développement professionnel

  • 2004-2006 Lynn Taylor (Inaugural)
  • 2006-2010 Alice Cassidy
  • 2010-2014 Paola Borin
  • 2014-2016 Carolyn Hoessler
  • 2016-2020 Jaymie Koroluk

Vice-président ou vice-présidente des colloques

  • 2011-2013 Marla Arbach
  • 2013-2015 Jordanne Christie
  • 2015-2019 Celia Popovic
  • 2016-2018  Marla Arbach

Coordinateur ou coordinatrice des subventions du RFPES

  • 2016-2020 Kris Knorr

Coordinateur ou coordinatrice du webinaire

  • 2016-2018 Joe Lipsett
  • 2018-2019 Jessie Richards

Coordinateur ou coordinatrice des guides pédagogiques

  • 2015-2016 Carolyn Hoessler (in Vice-Chair, Professional Development role)
  • 2016-2020 Jessica Raffoul

Coordinateur ou coordinatrice des ressources du RFPES

  • 2016-2020 Mel Young